Iris werkt op basis van Issues en per issue kun je verschillende waardes meegeven. Zo kun je bijvoorbeeld aangeven voor welke vestiging de Issue belangrijk is, maar je kunt ook een zwaarte (Priority) en deadline meegeven. Verschillende gebruikers kunnen een Issue aanmaken; echter hangt dit af van de instellingen in Iris. Voorbeelden van gebruikers zijn: klanten, werknemers enz.
In Iris kunt u verschillende types Issues creëren. Zo kunt u bijvoorbeeld Issues groeperen die te maken hebben met verbetering. Per type kunt u een routing aanmaken welke de Issue moet doorlopen. Hierdoor zal elke Issue van hetzelfde type met dezelfde stappen afgehandeld worden.
Een Issue wordt afgehandeld door het aanmaken van een of meerdere tasks. Deze tasks kunnen weer toebedeeld worden aan de zogeheten actienemers. Door deze opsplitsing kunt u gemakkelijk, overzichtelijk en doelgericht problemen aanpakken.
Deze handleiding is ingericht op dezelfde manier zoals IRIS is ingericht en de hoofdstukken zijn dus direct overgenomen van de koppen in de applicatie. Wij raden aan om de zoekfunctie (Ctrl + F) te gebruiken om snel de uitleg te vinden die u zoekt.